Regulamin Labo Apartment
Regulamin określa warunki realizacji umowy na usługę zakwaterowania tzw. wynajmu krótkoterminowego - liczonej w dobach, w obiektach marki Labo Apartment, a także warunki dokonywania rezerwacji oraz pobytu w tych obiektach.
I. Definicje
§ 1
- Wynajmujący – Labo PR/Gimco Sp. z o. o. - operator marki Labo Apartment, strona umowy zakwaterowania,
- Rezerwujący - osoba prawna lub osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych w rozumieniu zapisów Kodeksu Cywilnego, strona umowy zakwaterowania, ponosząca wyłączną odpowiedzialność za Obiekt w trakcie realizacji usługi zakwaterowania,
- Obiekt – wynajmowany na doby lokal mieszkalny, w którym świadczone są usługi zakwaterowania, opisany szczegółowo na stronie www.laboapartment.pl oraz/lub zewnętrznych portalach rezerwacyjnych,
- Regulamin - przedmiotowy regulamin,
- Wynajem Krótkoterminowy – wynajem Obiektu w ramach usługi zakwaterowania, liczony w dobach,
- Gospodarz Obiektu - osoba wyznaczona przez Wynajmującego, upoważniona do wydania i odbioru Obiektu od Rezerwującego oraz kontaktu z Rezerwującym oraz Gośćmi,
- Gość – każda osoba i/lub zwierzę przebywająca w Obiekcie w trakcie trwania zakwaterowania - za jej obecność i działania odpowiedzialność ponosi Rezerwujący,
II. Umowa
§ 2
- Przedmiotem umowy jest krótkoterminowy wynajem Obiektu w ramach usługi zakwaterowania.
- Wynajem Obiektu w ramach usług zakwaterowania nie służy zaspokajaniu stałych potrzeb mieszkaniowych Rezerwującego, w związku z tym nie mają do niego zastosowania przepisy ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego z 21 czerwca 2001 roku.
- Dokonanie rezerwacji bezpośrednio w systemie rezerwacyjnym (poprzez stronę www.laboapartment.pl lub telefonicznie poprzez recepcję) jest jednoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem postanowień Regulaminu oraz stanowi jednocześnie zawarcie umowy zakwaterowania w Obiekcie pomiędzy Wynajmującym a Rezerwującym na warunkach określonych w Regulaminie oraz w wybranej przez Rezerwującego ofercie.
- Regulamin niniejszy wyłożony jest w miejscu ogólnodostępnym w każdym Obiekcie Labo Apartment i uznaje się, że każdy Gość zapoznał się z nim po zameldowaniu w obiekcie i akceptuje jego postanowienia.
III. Rezerwacje
§ 3
- Rezerwacji Obiektu można dokonać za pomocą:
- formularza rezerwacyjnego, umieszczonego na stronie internetowej www.laboapartment.pl,
- poprzez zewnętrzne portale rezerwacyjne,
- poprzez rezerwację dokonaną przez recepcję Wynajmującego
- Rezerwację uznaję się za dokonaną z chwilą wpływu kwoty Zadatku na rachunek bankowy Wynajmującego lub potwierdzenia rezerwacji przez zewnętrzny portal rezerwacyjny,
- Jeżeli rezerwacja nie może zostać zrealizowana w danym obiekcie z przyczyn niezależnych od Wynajmującego, Rezerwujący otrzyma informację o braku możliwości rezerwacji Obiektu oraz możliwych rozwiązaniach (relokacja do innego obiektu, zmiana terminu zakwaterowania, wystawienie vouchera, odwołanie rezerwacji, inne)
§ 4
- Rezerwujący może zmienić termin pobytu w Obiekcie, pod warunkiem, że zmiana taka zostanie zaakceptowana przez Wynajmującego, a Rezerwujący zaakceptuje i ureguluje ewentualne dodatkowe koszty związane ze zmianą terminu pobytu wskazane przez Wynajmującego (różnica w cenie pomiędzy terminami),
- Zmiany terminu pobytu można dokonać kontaktując się z Wynajmującym drogą mailową na adres: kontakt@laboapartment.pl,
- Wynajmujący ma prawo do odmowy dokonania zmiany terminu pobytu jeśli z przyczyn obiektywnych nie będzie to możliwe,
- W przypadku odstąpienia od umowy przez Rezerwującego z powodu braku możliwości wprowadzenia zmian w terminie pobytu, nie przysługuje mu zwrot wpłaconego Zadatku.
§ 5
- Rezerwujący może anulować rezerwację Obiektu kontaktując się z Wynajmującym drogą e-mail na adres: kontakt@laboapartment.pl,
- W przypadku anulowania rezerwacji po terminie bezpłatnego anulowania rezerwacji (może być zależny od wybranej opcji cenowej) Rezerwującemu nie przysługuje zwrot Zadatku,
IV. Cena, Kaucja i Inne Opłaty
§ 6
- Cena zakwaterowania w Obiekcie wskazana jest w ofercie znajdującej się w serwisie internetowym prowadzonym przez Wynajmującego zlokalizowanym pod adresem www.laboapartment.pl lub w potwierdzeniu rezerwacji przesłanym przez Wynajmującego lub zewnętrze portale rezerwacyjne,
- W cenę wliczone są koszty dostarczania do Obiektu pościeli i ręczników (jeden komplet dla każdej zgłoszonej w rezerwacji osoby), mediów (energii elektrycznej, wody, gazu, ogrzewania, odprowadzania ścieków jak i wywozu śmieci) – w przypadku ujawnienia zużycia mediów znacznie przekraczającego normalne zużycie w trakcie trwania umowy zakwaterowania Wynajmujący zastrzega sobie prawo dochodzenia roszczeń na drodze prawnej,
- W zależności od Obiektu i opcji cenowej dopłatą mogą być objęte dodatkowe usługi, takie jak: wcześniejsze zameldowanie, późniejsze wymeldowanie, sprzątanie w trakcie pobytu, wynajęcie miejsca postojowego i inne.
- W trakcie rezerwadcji Rezerwujący może skorzystać z dodatkowych usług w postaci:
- dodatkowego sprzątania z wymianą pościeli i ręczników w cenie ustalanej indywidualnie dla każdego Obiektu,
- skorzystania z miejsca postojowego w cenie ustalanej indywidualnie dla danego Obiektu dysponującego takim miejscem,
- wcześniejszego zameldowania lub/i późniejszego wymeldowania w cenie ustalonej indywidualnie dla danego Obiektu lub rezerwacji,
- Dodatkowa opłata w kwocie do 500 zł należna jest Wynajmującemu w przypadku utraty przez Gości kluczy i/lub pilota do bram, przekazanych Rezerwującemu na czas zakwaterowania.
- Dodatkowa opłata w kwocie do 1000 zł należna jest Wynajmującemu w przypadku palenia na terenie Obiektu tytoniu lub innych używek wyzwalających dym poza miejscami do tego wyznaczonymi (balkon lub taras),
- Dodatkowa opłata w kwocie do 1000 zł zostanie pobrana (w wysokości ustalanej indywidualnie dla każdego Obiektu) także w przypadku przebywania w Obiekcie większej niż zgłoszona w rezerwacji liczby Gości.
- Dodatkowa opłata w kwocie do 1000 zł należna jest Wynajmującemu w przypadku zakłócania ciszy nocnej przez Gości, które będzie się utrzymywać lub powtarzać pomimo wezwania do zaprzestania jej zakłócania. W takim przypadku Wynajmujący zastrzega sobie również prawo do wypowiedzenia umowy, skutkującej nakazem natychmiastowego opuszczenia Obiektu przez Gości bez zwrotu kosztów niewykorzystanego pobytu.
- Dodatkowa opłata w wysokości do 10 000 zł należna jest Wynajmującemu za dewastację i umyślne zniszczenia wyposażenia Obiektu lub jego elementów stałych oraz jako zabezpieczenie roszczeń osób trzecich za zniszczenia dokonane na mieniu osób trzecich.
- Jeżeli opłaty za łamanie regulaminu obiektu nie pokryją rzeczywistych strat Wynajmującego zastrzega on sobie prawo do dochodzenia wyższej kwoty na gruncie prawa.
- Na poczet pokrycia ewentualnych dodatkowych opłat, szkód w wyposażeniu Obiektu lub pobrania opłaty dodatkowej, Wynajmujący może pobierać kaucję w wysokości ustalanej indywidualnie dla każdego Obiektu i rezerwacji, Kaucja zostanie pobrana przelewem/kartą przed rozpoczęciem pobytu lub gotówką/kartą przy zameldowaniu,
- W przypadku stwierdzenia zniszczeń, kradzieży lub złamania regulaminu Wynajmujący poinformuje Rezerwującego o zatrzymaniu kaucji lub jej części w momencie sprawdzania Obiektu przez Gospodarza przy lub po wymeldowaniu.
- W przypadku, gdy kaucja nie pokryje całej szkody wyrządzonej przez Gości Wynajmującemu, lub nie została ona pobrana, albo w przypadku ujawnienia zniszczeń lub kradzieży albo złamania regulacji opisanych w pkt 5, 6 i 7 już po wymeldowaniu się Gości, Wynajmujący może dochodzić odszkodowania od Rezerwującego na drodze prawnej,
- W przypadku braku roszczeń Wynajmujący zwróci Rezerwującemu kaucję w terminie 3 dni roboczych od zakończenia zakwaterowania gotówką, przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Rezerwującego lub poprzez odwołanie preautoryzacji dokonanej na karcie bankowej.
V. Wydanie i Zwrot Obiektu
§ 7
- Zameldowanie do Obiektu i wymeldowanie z Obiektu odbywają się w godzinach wskazanych w potwierdzeniu rezerwacji. W Obiektach gdzie nie ma systemu samodzielnego zameldowania Gości wpuszcza do Obiektu Gospodarz o wskazanej przez Gości godzinie.
- Gość zobowiązany jest poinformować Gospodarza o planowanej godzinie zameldowania, najpóźniej na dzień przed przyjazdem poprzez e-mail kontakt@laboapartment.pl lub telefonicznie na numer wskazany w potwierdzeniu rezerwacji. W Obiektach gdzie nie ma systemu samodzielnego zameldowania Gość zobowiązany jest potwierdzić godzinę przyjazdu do Obiektu najpóźniej godzinę przed zameldowaniem na wskazany w potwierdzeniu rezerwacji numer telefonu Gospodarza. Wynajmujący obiektu nie ponosi odpowiedzialności wobec Rezerwującemu za ewentualne opóźnienia w wydaniu Obiektu spowodowane brakiem właściwego zawiadomienia o godzinie zameldowania.
- Przed rozpoczęciem usługi zakwaterowania Rezerwujący jest zobowiązany do wskazania ewentualnej większej liczby Gości niż było to wskazane w chwili dokonania rezerwacji oraz do uregulowania dodatkowej opłaty za większą liczbę gości najpóźniej w chwili zameldowania w Obiekcie. Gościem jest każda osoba przebywająca w obiekcie w trakcie trwania zakwaterowania (nie tylko osoby „nocujące”)
- Wydanie Obiektu, w którym nie ma systemu samodzielnego zameldowania, następuje na podstawie okazanego Gospodarzowi dowodu tożsamości i podpisaniu karty meldunkowej przez obie strony.
- Wydanie Obiektu, w którym istnieje system samodzielnego zameldowania następuje na podstawie kodów wejścia wydanych Rezerwującemu przez Gospodarza lub Wynajmującego drogą e-mail, sms, poprzez komunikatory portali gdzie dokonana była rezerwacja lub w aplikacji obsługującej dostęp do Obiektu.
- Rezerwujący jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Gospodarza lub Wynajmującego o wszelkich usterkach lub zniszczeniach w Obiekcie, które były zastane w chwili rozpoczęcia zakwaterowania.
- Rozpoczęcie korzystania z usługi zakwaterowania w Obiekcie jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu i wszystkich jego zapisów.
- Ostatniego dnia trwania zakwaterowania Rezerwujący zobowiązany jest zwrócić Wynajmującemu Obiekt w stanie niepogorszonym.
- Wymeldowanie z Obiektu możliwe jest do godziny wskazanej w potwierdzeniu rezerwacji. W przypadku chęci przedłużenia godziny wymeldowania Rezerwujący zobowiązany jest poinformować o tym Wynajmującego lub Gospodarza najpóźniej dzień przed zakończeniem pobytu. Labo Apartment nie gwarantuje możliwości przedłużenia godziny wymeldowania. Za przesunięcie godziny wymeldowania Wynajmujący może doliczać dodatkowe opłaty, o których Rezerwujący zostanie poinformowany.
- W razie niedokonania zwrotu Obiektu po zakończeniu zakwaterowania (doby hotelowej) Rezerwujący zobowiązany będzie uiszczać Właścicielowi karę umowną w wysokości do 300 złotych za każdą godzinę opóźnienia w zwrocie Obiektu.
VI. Zasady Korzystania z Obiektu
§ 8
- Z Obiektu może korzystać określona przy dokonywaniu rezerwacji liczba Gości,
- Rezerwujący nie może oddawać Obiektu w podnajem, świadczyć w nim usług pod własną marką lub na własny rachunek, wykorzystywać jako plan zdjęciowy lub filmowy oraz przekazywać go osobom trzecim do używania bez wyraźnej pisemnej zgody Wynajmującego.
- W obiekcie nie mogą być zakwaterowani inni Goście niż wskazani przy dokonaniu rezerwacji. Jeżeli w obiekcie przebywa więcej niż jeden Gość wówczas Gość podany w rezerwacji jest traktowany jako osoba odpowiedzialna za pozostałych Gości w kwestiach związanych z ich obsługą.
- Rezerwujący zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia Obiektu przed włamaniem poprzez dokładne zamykania drzwi wejściowych i okien przy każdorazowym jego opuszczeniu oraz przechowywanie kluczy, pilotów, chipów itp. z należytą starannością i nie udostępnianie wyżej wymienionych lub kodów wejściowych osobom trzecim.
- W Obiektach zabrania się wprowadzania zwierząt (chyba, że za wyraźną zgodą Wynajmującego), palenia tytoniu i innych używek powodujących zadymienie oraz używania otwartego ognia.
- Rezerwujący zobowiązany jest do dbania o zachowanie zasad dobrego sąsiedztwa, poszanowania zasad współżycia społecznego, w tym do poszanowania ciszy nocnej obowiązującej od godziny 22:00 do godziny 6:00,
- Rezerwujący nie ma prawa bez wcześniejszego poinformowania Wynajmującego i otrzymania jego wyraźnej zgody, do dokonywania jakichkolwiek napraw w Obiekcie. O konieczności dokonania napraw lub nakładów Rezerwujący zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Wynajmującego lub Gospodarza. Rezerwującemu nie przysługuje prawo żądania od Wynajmującego zwrotu dokonanych nakładów, chyba że strony inaczej postanowią na piśmie.
- Gospodarzowi lub innemu przedstawicielowi Wynajmującego przysługuje prawo wstępu do Obiektu w trakcie trwania zakwaterowania celem usunięcia awarii lub w razie powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że Goście naruszają zapisy niniejszego Regulaminu. W przypadku, gdy Rezerwujący nie będzie obecny w Obiekcie, Gospodarz lub inny przedstawiciel Wynajmującego niezwłocznie poinformują go o konieczności wstępu do Obiektu telefonicznie lub poprzez komunikatory serwisów rezerwacyjnych.
- W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu – w szczególności zakłócania ciszy nocnej, dewastacji, zakwaterowania większej niż w umowie liczby osób, lub w przypadku nieopłacenia zakwaterowania, Wynajmujący uprawniony jest do rozwiązania umowy zakwaterowania ze skutkiem natychmiastowym a Rezerwujący obowiązany jest niezwłocznie opuścić Obiekt bez zwrotu kosztów pozostającego czasu zakwaterowania.
VII. Odpowiedzialność
§ 9
- Rezerwujący ponosi wyłączną odpowiedzialność finansową za wszelkie szkody w Obiekcie oraz budynku, w którym znajduje się Obiekt, jakie wyrządzi on lub zakwaterowani przez niego Goście.
- Rezerwujący jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Gospodarza lub Wynajmującego o wszelkich zdarzeniach, które mogą narazić Wynajmującego lub osobę trzecią na szkodę oraz o jakichkolwiek szkodach wyrządzonych przez Gości w budynku, w którym znajduje się Obiekt lub w samym Obiekcie i jego wyposażeniu.
- Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie pojazdu pozostawionego przez Gości w garażu przynależnym do danego Obiektu lub na zewnętrznych miejscach parkingowych.
VIII. Postanowienia Końcowe
§ 10
- W przypadku wystąpienia siły wyższej tj. nadzwyczajnych okoliczności, niezależnych od żadnej ze stron, uniemożliwiających realizację usługi zgodnie z umową, Wynajmujący jest zwolniony z odpowiedzialności. W takiej sytuacji Wynajmujący ma prawo odstąpić od zawartej umowy z obowiązkiem zwrotu wszystkich wpłaconych przez Rezerwującego należności na wskazany przez niego rachunek bankowy.
- W przypadku braku możliwości realizacji rezerwacji w danym Obiekcie w terminie rezerwacji Wynajmujący może zaproponować Rezerwującemu inny Obiekt z uwzględnieniem różnicy w cenie. W takiej sytuacji Rezerwujący ma prawo zgodzić się na zmianę Obiektu lub odstąpić od zawartej umowy z obowiązkiem zwrotu wszystkich wpłaconych przez Rezerwującego kwot na wskazany przez niego rachunek bankowy.
- Rezerwującemu przysługuje prawo do składania reklamacji na usługę zakwaterowania zgodnie z prawem polskim w terminie 14 dni od rozpoczęcia pobytu na adres siedziby Wynajmującego.
- Prawem właściwym dla sporów pomiędzy Wynajmującym a Rezerwującym jest prawo polskie.
- Spory rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Wynajmującego.